وكيل مواد مخدر "> وكيل مواد مخدر .

وكيل مواد مخدر

وكالت در طلاق هاي ناقص و پر دردسر

وكالت در طلاق هاي ناقص و پر دردسر

پر واضح است زني كه تمايل به طلاق داشته باشد داشتن وكالت طلاق مزايا و امتياز فراوان براي او دارد و از اثبات عسر و حرج يا تحقق شروط ضمن سند ازدواج در يك پروسه طولاني - كه آخر آن هم مشخص نيست - رهايي مي يابد. اما متاسفانه بعضي از اين وكالت زوجه در طلاق ها در عمل بسيار پر دردسر و بد مي باشد؛ زوجه به آن دلخوش است كه وكالت در طلاق از زوج گرفته است و غافل از اين كه وكالت او كامل نيست!

توضيح اين كه وكالت زن در طلاق از دو روش ميسر است يا به صورت شرط وكالت ضمن عقد است يا وكالت مجزا به صورت وكالتنامه رسمي طلاق كه ممكن است در دفتر اسناد رسمي يا سفارت ايران در خارج از كشور تنظيم شده باشد.

همه چيز وابسته به مندرجات وكالت است به جرأت مي توان گفت كه عمده شرط وكالت هاي داده شده در سند ازدواج ناقص،مجحل و نا كارآمد است.اين را بايد بدانيم كه يكسري كلمات و جملات در حق طلاق زوجه (وكالت در طلاق زن) كليدي و تعيين كننده است.

1-      با توجه به اين كه طلاق از طريق وكالت در طلاق، با طلاق توافقي اعمال مي شود و طلاق توافقي عمدتا طلاق خلع است. مي بايستي اختيار وكالت طلاق خلع و به ويژه حق قبول بذل را زوجه داشته باشد بهتر است كلمه "طلاق توافقي" هم در متن وكالت باشد.

2-      بسيار مهم است وكالت در طلاق به صورت بلاعزل باشد (وكالت در طلاق بلاعزل) و زوج حق ضم وكيل نداشته باشد.

3-       بسيار مهم است كه زوجه با حق توكيل به غير حق اسقاط تجديد نظر و فرجام خواهي را داشته باشد.

4-      بهتر است زوجه وكالت در شركت در جلسات مشاوره دادگاه را در وكالتنامه قيد كند.

5-      وكالتنامه طلاق وقتي كامل است كه زوجه بتواند در خصوص جهيزيه، اجرت المثل، نفقه و از همه آن ها مهم تر حضانت فرزندان تعيين تكليف كند البته مرسوم است كه براي حضانت، زوجه وكالت مستقل از زوج – در صورت توافق زوجين – دريافت مي كند.

گروه وكلاي كيانداد مجرب در دعاوي خانوادگي

تفاهمي

 


برچسب: وكالت، طلاق،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۶:۱۸ توسط:سيد مهدي رضوي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :