وكيل مواد مخدر "> وكيل مواد مخدر .

وكيل مواد مخدر

لِعان يا مُلاعِنه چيست؟

لِعان يا مُلاعِنه چيست؟

لعان مراسمي در فقه و حقوق اسلامي است كه در آن زن و شوهر با رعايت تشريفات خاصي يكديگر را لعنت مي‌كنند. به طوري كه شوهر با سوگندهاي ويژه‌اي به زن خود نسبت زنا (رابطه نامشروع) دهد و همسرش با سوگندهاي مشابهي اتهام شوهرش را رد نمايد. با انجام لعان زن و شوهر از يكديگر جدا شده و ازدواج دوباره آنها تا ابد ممنوع مي‌شود.

وكيل رابطه نامشروع مرد متاهل - وكيل در تهران

نحوه انجام لعان

نحوه انجام مراسم لعان به اين ترتيب است كه:

* زوج (مرد) و زوجه (زن) هر دو در حضور حاكم شرع حاضر مي‌شوند.

* سپس مرد چهار مرتبه سوگند مي‌خورد و اين عبارت را بيان مي‌كند: «اُشْهِدُ بِاللَّهِ اَنّي‌ لَمِنَ الصَّادِقينَ فيما قُلتُ»؛ يعني: «به خدا سوگند مي‌خورم كه در ادعاي خودم يعني نسبت زنا و فرزند نامشروع، راستگو هستم».

* پس از بيان عبارت قبل، مرد بيان مي‌كند: «لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَيَّ انْ كُنْتُ مِنَ الْكاذِبينَ»؛ يعني: «اگر ادعاي دروغي كرده باشم، خدا مرا لعنت كند».

وكيل رابطه نامشروع در مشهد - وكيل كيفري در مشهد - وكيل پايه يك ...

* اگر زن در قبال سخنان مرد سكوت نمايد، يعني سخنان او را پذيرفته است و اتهام او را قبول مي‌كند و در اين صورت بايد مجازات اسلامي كه براي او مشخص شده را متحمل شود.

* اما اگر زن ادعاي مرد را نپذيرد، در اين صورت اين عبارت را در پاسخ به ادعاي مرد بيان مي‌كند: «اُشْهِدُ بِاللَّهِ انّهُ لَمِنَ الكاذِبينَ في‌ مَقالَتِهِ»؛ يعني: «به خدا سوگند مي‌خورم كه ادعاي مرد دروغ است».

* سپس زن اين عبارت را بيان مي‌كند: «اِنَّ غَضَبَ اللَّهِ عَلَيَّ انْ كانَ مِنَ الصَّادِقينَ»؛ يعني: «اگر ادعاي آن مرد درست باشد، خداوند مرا لعنت كند»، سپس مراسم (لعان) به پايان مي‌رسد.

كاربرد لعان

* هرگاه شوهر زنا و رابطه نامشروع همسر (زن) خود را مشاهده كرده باشد اما نمي‌تواند آن را اثبات نمايد و در صورتي كه زناي او را فاش كند به اتهام قذف (متهم كردن شخص به رابطه نامشروع مانند زنا و لواط) هشتاد ضربه شلاق مي‌خورد. اما با انجام مراسم لعان، حد از زن و مرد ساقط مي‌شود، در اين صورت نه شوهر به دليل اتهام زنا و رابطه نامشروع به زوجه (زن) شلاق مي‌خورد و نه زن به دليل زنا سنگسار مي‌شود.

* اگر موضوع لعان، نفي فرزند باشد، فرزندي كه مورد لعان قرار گرفته است، متعلق به شوهر محسوب نخواهد شد.

وكيل رابطه نامشروع

 


برچسب: لِعان يا مُلاعِنه چيست؟،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۷:۱۵ توسط:سيد مهدي رضوي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :