وكيل مواد مخدر "> وكيل مواد مخدر .

وكيل مواد مخدر

برد تي كان و خرابي آن در تلويزيون سوني

برد تي كان و خرابي آن در تلويزيون سوني

برد تي كان جزوه برد هاي مهم در تلويزيون است كه در تلويزيون وظايف مهمي را بر عهده دارد. اهميت اين برد به اين دليل است كه با تمامي قسمت هاي تلويزيون در ارتباط است و مي تواند عملكرد تلويزيون را تحت تاثير قرار دهد. در صورت خرابي اين قطعه و تعمير آن نياز به نيروي متخصص و حرفه اي داريد تا بتواند مشكل را به طور كامل برطرف نمايد. در اين مقاله در رابطه با برد تي كان اطلاعاتي را در اختيار شما قرار مي دهيم.

درخواست: درخواست پنل سوني KDL-55W800C

برد تي كان

اصولا براي ايجاد تصاوير و اجراي آن دو برد مين برد و فلت با يكيدگر همكاري مي كنند تا تصوير اجرا شود. اما براي ارتباط با اين دو برد قطعه اي بايد وجود داشته باشد تا اطلاعات را بين اين دو برد منتقل نمايد. اين برد، برد تي كان نام دارد. برد TFT CONTROLLER كه تام اختصاري آن تي كان يا T-con  است اطلاعات تصويري را بين دو بخش گفته شده منتقل مي كند. اظلاعات بعد از وارد شدن به تلويزيون به مين برد مي رود و بعد از كابل ارتباطي خاصي اين اطلاعات اوليه وارد برد تي كان مي شود.

برد تي كان يكي از اجزاي پنل تلويزيون است تا بتواند تصاوير را اجرا نمايد. بعد از گرفتن اطلاعات اوليه از مين برد اين اطلاعات را به پنل انتقال مي دهد تا اين اطلاعات اجرا شود. به همين دليل اين قطعه در ايجاد تصوير نقش ويژه اي دارد و خرابي آن مي تواند بر عملكرد تلويزيون نقش ويژه اي دارد.

مشكلات رايج در رابطه با خرابي برد تي كان

عوامل متعددي مي تواند باعث خرابي اين برد شود اين عوامل عبارت است از آبخوردگي تلويزيون، نوسانات برقي (براي جلوگيري از بروز چنين مشكلي بهتر است هميشه از محافظ برق استفاده نماييد و از اتصال تلويزيون به طور مستقيم خودداري نماييد) و يا خرابي طولاني مدت قطعات ديگر مي تواند اصلي ترين علل خرابي اين قطعه ي مهم باشد.

نشانه ي خرابي برد تي كان در تلويزيون

در صورت خرابي اين قطعه تلويزيون نشانه هايي را از خود بروز مي دهد كه مي توان به خرابي اين قطعه ربط داد. يكي از اين نشانه ها مي تواند قطع ناگهاني تصاوير باشد كه دليل قطع ناگهاني مي تواند خرابي اين قطعه باشد.

تعمير برد تي كان

براي تعمير اين قطعه ي مهم و حياتي بهتر است از متخصص و فرد حرفه اي كمك بگيريد؛ زيرا در صورتي كه در تعمير اين قطعه سهل انگاري ايجاد شود مي تواند به قطعات ديگر نيز اسيب وارد كند.

تعمير تلويزيون آبخورده

 


برچسب: برد تي كان.تلويزيون.تعمير.پنل تلويزيون،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۷:۴۳ توسط:سيد مهدي رضوي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :