وكيل مواد مخدر "> وكيل مواد مخدر .

وكيل مواد مخدر

رجوع بعد از طلاق امكان پذير است

رجوع بعد از طلاق امكان پذير است

مرد فقط در طلاق رجعي است كه مي تواند در ايام عده به زوجه رجوع نمايد و در طلاق بائن امكان رجوع در ايام مذكور، براي شوهر ميسر نمي باشد. طلاق توافقي هم عمدتا طلاق خلع است و طلاق خلع يكي از انواع طلاق بائن است. با توضيح داده شده امكان رجوع براي شوهر ميسر نيست اما در طلاق خلع كه زن دوشيزه يا يائسه نباشد، زن مي تواند در ايام عده به آنچه در ازاي طلاق بذل كرده كه در اصطلاح فقهي حقوقي "مابذل" ناميده مي شود رجوع كند. پس از رجوع زن در ايام عده به ما بذل، طلاق به اصل خود كه همان طلاق رجعي است تبديل مي شود و با اين وصف در طلاق رجعي براي زوج امكان رجوع ميسر خواهد شد با توجه به اين كه اصطلاحات فقهي و حقوقي براي عامه مردم دشوار است به اين مثال توجه كنيد:

 در يك طلاق توافقي كه زن دوشيزه نيست، توافق چنين است كه زن كل مهريه را در قبال طلاق بذل كند. پس از صدور گواهي عدم امكان سازش (راي دادگاه) و پس از ثبت طلاق در محضر، سه ماه عده زن شروع مي شود، در اين مدت زن مي تواند به دفترخانه طلاق مربوطه مراجعه كند و اعلام كتبي نمايد كه مي خواهد به مهريه بذل كرده رجوع كند. پس از رجوع زن، مرد مي تواند به زوجيت و زوجه رجوع كند كه با اين توضيح مثل اين مي ماند كه زوجين طلاق نگرفته اند و همه چيز به حالت اول باز مي گردد.

 شرايط رجوع پس از طلاق توافقي نيز همان است كه گفته شد. يعني در طلاق توافقي اگر زن دوشيزه يا يائسه نباشد و در ايام عده به مهريه بذل كرده مراجعه كند شوهر نيز مي تواند طلاق را بر هم بزند و رجوع نمايد

 برگرفته شده از http://kiandad.com/

 


برچسب: رجوع بعد از طلاق،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۳۶:۰۲ توسط:سيد مهدي رضوي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :