وكيل مواد مخدر "> وكيل مواد مخدر .

وكيل مواد مخدر

تعميرات ايكس باكس

تعميرات ايكس باكس 

مركز تعميرات ايكس باكس خدمات تخصصي تعمير و سرويس ، تعويض قطعات و… را به كاربران اين محصول ارائه مي نمايد. ايكس باكس xbox، كنسول بازي قدرتمندي است كه براي نخستين بار از سوي شركت مايكروسافت به بازراهاي جهاني عرضه شد. مايكروسافت با عرضه اين محصول، توانست از برندهاي رقيبي چون سوني پيشي گيرد و با ارائه كنسولي دلخواه براي گيمرها بازار جهاني اين دستگاه را به تصرف خود درآورد.

آموزش تعميرات ايكس باكس - كامتك

در بازار كنوني، ايكس باكس ها در بسته بندي‌ها و طرح هاي متفاوتي عرضه مي شوند كه در اين ميان بسته‌بندي xbox 360 premium با استقبال بيشتري مواجه شده است و كارشناسان، اين مدل را براي غالب كاربران مناسب مي دانند. اگر چه در كشور ما فروشگاه هاي بسياري به عرضه اين محصول مي پردازند اما در حوزه تعميرات ايكس باكس، متأسفانه، مراكز مجاز و استاندارد چنداني وجود ندارد؛ مراكزي كه بتوان با اطمينان و آسودگي خيال، دستگاه معيوب خود را به آنها سپرد و در پايان كنسولي سالم و بي‌عيب و نقص تحويل گرفت.

جهت رفع اين كاستي، مديريت مركز تعميرات ايكس باكس تيمي از خبره ترين و مجرب ترين كارشناسان حوزه تعميرات ايكس باكس را گردهم آورده است و مجموعه اي از پيشرفته ترين تجهيزات روز دنيا را در اختيار آنان قرار داده است. راه اندازي اين مجموعه سبب گشته تا كاربران ايكس باكس بي‌هيچ دغدغه و دلمشغولي‌، دستگاه معيوب خويش را به مركز تعميرات ايكس باكس تحويل داده و در پايان كنسولي سالم و بي‌عيب و نقص را تحويل بگيرند.

تعميرات ايكس باكس و تعويض قطعات

بديهي است كه قطعات ايكس باكس نيز همچون قطعات ساير دستگاههاي الكترونيكي، در اثر استفاده نادرست كاربر و يا بر اثر استهلاك دستگاه، به مروز دچار خرابي شده و كيفيت نخستين خود را از دست  مي‌دهند. در صورت بروز اين اتفاق، دو راهكار پيش پاي كاربر وجود دارد. راهكار نخست مراجعه به يك مركز تعميرات ايكس باكس و «تعمير» قطعات معيوب است. در اين صورت بايد توجه داشت كه مركز موردنظر، در زمرۀ مجموعه هاي استاندارد و مجازي باشد كه فعاليت هاي آن تحت نظر اتحاديه انجام مي پذيرد.

در غير اينصورت يعني مراجعه به مراكز غيرمجاز بروز اختلالات دوچندان در دستگاه و خرابي هاي ساير قطعات چندان دور از انتظار نخواهد بود! راهكار ديگري كه پيش روي كاربر وجود خواهد داشت مراجعه به مراكز تعميرات ايسك باكس و درخواست «تعويض» قطعات معيوب است. در اين صورت، قطعات استفاده شده جهت تعويض، مي بايست حتما از قطعات اورجينال و سازگار با دستگاه بوده و كيفيت كاركرد آنها پس از تعمير، در حضور كاربر تست گردد. مركز تعميرات ايكس باكس يكي از مجموعه هاي پيشرو در حوزه تعميرات ايكس باكس و ساير كنسول هاي بازي است كه كليه خدمات خود را بر اساس استانداردهاي جهاني اين حوزه و به همراه گارانتي به متقاضيان ارائه مي دهد.

منبع: تعمير ايكس باكس

مشكلات رايج ايكس باكس

داغ شدن ايكس باكس يكي از رايج ترين مشكلاتي است كه كاربران اين محصول با آن مواجه مي شوند. معمولا كنسول هاي بازي پس از چند ساعت كار مداوم، با افزايش دما مواجه مي شوند. اگر به هر دليلي حرارت قطعات كاهش پيدا نكند، احتمال خرابي اجزاء ايكس باكس بسيار بالاست. بنابراين بايد در اسرع وقت براي تعمير ايكس باكس خود اقدام كنيد.

سه چراغه شدن دستگاه هم يكي از اختلالات رايج مدل هاي مختلف ايكس باكس است كه معمولا به دليل استهلاك درايور به وجود مي آيد. مشكلات ديگري مثل روشن نشدن، خاموش شدن، عدم شناسايي و اجراي بازي ها، عدم شناسايي دستگاه هاي جانبي و … نيز جزء مشكلاتي هستند كه در تعميرات ايكس باكس مورد توجه قرار گرفته و برطرف مي شوند.

 


برچسب: تعميرات ايكس باكس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۱۸:۴۵ توسط:سيد مهدي رضوي موضوع:

تعمير گيرنده هاي ديجيتال ايكس ويژن 

تعمير انواع و مدل هاي مختلف گيرنده هاي ديجيتال ايكس ويژن 

فرقي نمي كند از كدام نوع يا از كدام يك از مدل هاي گيرنده هاي ديجيتال X-vision استفاده مي كنيد. تعميركاران ما در ايران تعميرات تجربه بالايي در زمينه تعمير انواع و مدل هاي مختلف گيرنده هاي ديجيتال ايكس ويژن X-vision دارند و علاوه بر اينكه انواع مختلف اين گيرنده هاي ديجيتال را مي شناسند، با مدل هاي قديمي و جديد آن ها نيز آشنايي كامل دارند. بنابراين مي توانند تمامي انواع و مدل هاي گيرنده هاي ديجيتال X-vision شما را مورد تعمير قرار دهند.

    تعمير گيرنده ديجيتال تلويزيون ايكس ويژن

    تعمير گيرنده ديجيتال كامپيوتر X-vision

    تعمير گيرنده ديجيتال موبايل X-vision

    تعمير گيرنده ديجيتال خودرو ايكس ويژن X-vision

    تعمير گيرنده ديجيتال خانگي ايكس ويژن

    تعمير گيرنده ديجيتال ست تاپ باكس Set Top Box ايكس ويژن

    تعمير گيرنده ديجيتال دي وي بي تي DVB T X-vision

    تعمير گيرنده ديجيتال دي وي بي تي دو DVB T2 X-vision

    تعمير گيرنده ديجيتال يو اس بي USB ايكس ويژن X-vision

    تعمير گيرنده ديجيتال اندرويد Android ايكس ويژن

    تعمير گيرنده ديجيتال آي او اس IOS ايكس ويژن X-vision

    تعمير گيرنده ديجيتال ميكرو يو اس بي Micro USB ايكس ويژن X-vision

    تعمير گيرنده ديجيتال بي سيم يا وايرلس ايكس ويژن    و ...

 


برچسب: تعمير گيرنده هاي ديجيتال ايكس ويژن ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۰۳:۴۹ توسط:سيد مهدي رضوي موضوع:

تعمير تلويزيون ال اي دي ايكس ويژن

تعمير تلويزيون ال اي دي ايكس ويژن 

تلويزيون خاموش شده است

اين خرابي در اكثر موارد مربوط به برد پاور تلويزيون ال اي دي ايكس ويژن مي باشد كه معمولا در اثر نوسان برق به وجود مي آيد. در اين حالت به علت بالا رفتن برق امكان خرابي برد مين نيز مي تواند باشد كه بايد اول برد پاور تعمير شود تا بتوان برد مين تلويزيون را تست كرد.

تلويزيون دير روشن مي شود

اين عيب در تلويزيون هاي ال اي دي ايكس ويژن بيشتر مربوط به برد مين مي باشد كه اكثر موارد به علت فرسودگي قطعات برد مي باشد كه ما تعميرات را با قطعات درجه يك و مرغوب انجام مي دهيم. در بعضي موارد كه دير براي تعمير تلويزيون اقدام شود برد قابل تعمير نمي باشد و بايد تعويض شود. تعميرات برد مين ال اي دي در منزل انجام مي شود.

تلويزيون خاموش و روشن مي شود

اين خرابي در اكثر موارد مربوط به برد مين تلويزيون مي باشد كه تعميرات برد مين در منزل و محل شما انجام مي شود. تعيمرات مين برد با قطعات اصلي انجام مي شود.

تلويزيون صدا دارد ولي تصوير ندارد

اين خرابي در تلويزيون هاي ال اي دي شايع مي باشد كه بر اثر آب خوردگي و ضربه وارد شدن به پنل تلويزيون به وجود مي آيد. در صورت خرابي پنل تلويزيون تعمير تلويزيون مقرون به صرفه نمي باشد.

ورودي هاي تلويزيون كار نمي كند

اين عيب مربوط به برد مين تلويزيون ال اي دي ايكس ويژن مي باشد كه تعميرات مين برد در منزل و محل مشتري انجام مي شود. در  بعضي مواقع به دليل خراب بودن دستگاه ورودي كه به تلويزيون زده شده مي باشد اين عيب به وجود مي آيد.

صداي تلويزيون قطع شده است

اين عيب مربوط به برد مين تلويزيون مي باشد كه تعميرات برد مين با ضمانت انجام مي شود.اين عيب در تلويزيون هاي ال اي دي ايكس ويژن شايع است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۴۸:۰۳ توسط:سيد مهدي رضوي موضوع:

تعمير تلويزيون crt ايكس ويژن

تعمير تلويزيون crt ايكس ويژن 

بلوك دياگرام يك گيرنده ي تلويزيوني crt

امواج الكترومغناطيسي ارسالي از فرستنده هاي مختلف تلويزيوني، به آنتن برخورد كرده و جذب آن مي شوند.آنتن ، امواج  اكترومغاطيسي را به جريان الكتريكي تبديل مي كند.فركانس امواج و جريان الكتريكي توليد شده در آنتن برابر است. هر آنتن متناسب با طول خود،فركانس(طول موج ) خاصي را بهتر جذب مي كند.آنتن تلويزيون رنگي از نوع ياگي يا امپدانس 300 اهم است.اين آنتن از سه قسمت رفلكتور،دايركتور و دايپل تشكيل شده است. در زير دايپل و در داخل جعبه آنتن يك ترانس تطبيق امپدانس به نام مدار مچينگ قرار داده مي شود تا امپدانس 300 اهم را به امپدانس 75 اهم تبديل كند. امواج خروجي از آنتن توسط كابل كواكسيال (هم محور) 75 اهم به تلويزيون انتقال داده مي شوند. كابل تلويزيون رنگي از نوع كواكسيال انتخاب مي شود تا از تشعشع امواج به محيط و نويزپذيري جلوگيري شود.اتصال آنتن و كابل مرتبط با آن از اهميت خاصي برخوردار است،چرا كه در بسياري از موارد تاثير گذار بوده و كيفيت تصوير وابستگي زيادي به آن دارد.

جريان الكتريكي خروجي از كابل آنتن از طريق فيش آنتن به تلويزيون وارد مي شوند.فيش آنتن مستقيم به تيونر متصل بوده و جريان الكتريكي دريافت و تبديل شده توسط آنتن مستقيما به تيونر وارد مي شود .تيونر بر اساس فرامين دريافتي از كليدهاي روي تلويزيون يا ريموت كنترل ولتاژهاي انتخاب باند و كانال را ساخته و به تيونتر مي فرستد.به اين ترتيب ظرفيت و راكتورهاي(ديود هاي خازني ) تيونر متناسب با ولتاژ دريافتي تغيير و براساس ظرفيت آنها،فركانس كانال مورد نظر انتخاب مي شود.

ميكرو كنترولر به عنوان مغز در تلويزيون هاي جديد عمل مي كند.انجام تمام عمليات و كنترل فرامين مختلف توسط آن صورت مي گيرد.وجود ميكروكنترلر تاثير زيادي در اضافه شده مدارات جانبي به تلويزيون داشته و تا حدود زيادي از افزايش حجم جلوگيري كرده است .ميكرو كنترولر با ارسال و دريافت ولتاژ و پالس ، با ساير طبقات در ارتباط است.

امواج ورودي به تيونر ،از يك فيلتر عبور داده مي شوند تا فركانس هاي مزاحم حذف و فقط فركانس هاي محدوده UHF و VHF عبور كنند.با استفاده از يك تقويت كننده يا ديود ها مقاومتي ،مداري به نام AGC ساخته مي شود. دامنه ي سيگنال هاي عبوري از فيلتر ثابت نبوده و مداوم در حال تغيير هستند .

به كمك مدار AGC دامنه سيگنال هاي ضعيف و قوي يكسان مي شوند.به كمك دو فيلتر بالاگذر و پايين گذر كه در خروجي مدار AGC قرار داده شده اند، فركانس هاي محدوده ي UHF و VHF داده مي شوند. هر يك از طبقات UHF و VHF به صورت يك گيرنده ي هتروداين عمل كرده و امواج دريافتي را با فركانس توليد شده توسط نوسان ساز محلي تركيب مي كند تا فركانس هاي ثابت IF صدا و تصوير ساخته شوند.

اين فركانس ها مقادير ثابتي بوده و با تغيير فركانس كانال دريافتي تغيير نمي كنند . در خروجي تيونر يك فيلتر ميان گذر قرار داده شده است.اين فيلتر فقط محدوده فركانس هاي آي اف صدا و تصوير را از خود عبور مي دهد.به طور خلاصه مي توان چنين بيان كرد كه وظيفه تيونر،تبديل فركانس هاي مختلف به دو فركانس ثابت IF صدا و تصوير است .اين عمل با دريافت فرامين مختلف از ميكروكنترولر صورت مي گيرد.

سيگنال هاي آي اف صدا و تصوير خروجي از تيونر،وارد طبقه آي اف و آشكار ساز تصوير مي شوند.در ورودي طبقه آي اف،فيلتر حذف امواج مزاحم و تنظيم منحني آي اف از نوع saw-Filter قرار گرفته است. اين فيلتر،فركانس هاي مزاحم ، مثل آي اف صوت كانال قبل و آي اف تصوير كانال بعد را حذف و فركانس آي اف صوت همين كانال را تضعيف مي كند .

امواج خروجي از saw-Filter پس از عبور از تقويت كننده به آشكار ساز تصوير داده مي شود. آشكار ساز تصوير دو وظيفه اصلي بر عهده دارد،اين آشكار ساز، سيگنال مركب تصوير را از روي فركانس آي اف تصوير جدا و ز تركيب دو فركانس آي اف صدا و تصوير ،فركانس آي اف خروجي آشكارساز تصوير به طبقات ديگر داده مي شود:

1. سيگنال مركب تصوير به طبقه ي دكودر رنگ و RGB داده مي شود.

2.سيگنال مركب تصوير به طبقه جداكننده ي همزماني داده مي شود.

3.آي اف تفاضلي صوت به طبقه صوت داده مي شود.

4.سيگنال مركب تصوير به همراه پالس هاي افقي به طبقه AGC داده مي شود.

آي اف تفاضلي صوت خروجي از طبقه آي اف و آشكارساز تصوير به طبقه صوت داده مي شود.در ورودي طبقه صوت،فيلتر و مدار كنورتور صوت قرار داده شده است كه فقط اجازه عبور فركانس تفاضلي صوت را مي دهد و بقيه فركانس هاي مزاحم را حذف مي كند. آي اف تفاضلي صوت پس از عبور از كنورتور و فيلتر صدا تقويت و سپس به روش FM آشكار مي شود. سيگنال آشكار شده ي صدا در دو مرحله تقويت و از طريق بلندگو پخش مي شود.در مسير سيگنال عبوري عمليات تنظيم حجم و تن صدا صورت مي پذيرد.

سيگنال مرب تصوير در خروجي از طبقه آي اف به طبقه رنگ داده مي شود.طبقه .رنگ شامل دو قسمت دكودر رنگ و RGB است . دكودر رنگ سيگنال هاي تفاضلي رنگ R-Y و B-Y و سيگنال برست را از روي سيگنال مركب تصوير جدا مي كند.

سيگنال هاي تفاضلي رنگ R-Y و B-Y به همراه سيگنال Y به طبقه رنگ داده مي شوند.در طبقه رنگ ابتدا سيگنال G-Y و سپس سيگنال هاي R،G و B ساخته مي شوند.به علت پهناي باند بيشتر سيگنال Y در مسير آن يك مدار تاخير دهنده قرار مي گيرد.

 


برچسب: تعمير تلويزيون crt ايكس ويژن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۷:۲۱ توسط:سيد مهدي رضوي موضوع:

دلايلي كه باعث شكستن پنل LCD مي شود

  دلايلي  كه باعث شكستن پنل LCD مي شود 

پنل LCD به دلايل مختلفي ممكن است بشكند.معولا به خاطر سقوط از روي ميز و رها شدن از دست ،هنگام حمل و نقل اين اتفاق مي افتد.گاهي اوقات ممكن است به دليل وارد كردن فشار بيش از حد به آن هنگام تميز كردن نيز بشكند.

عمر تلويزيون هاي پلاسما بيشتر است يا تلويزيون هاي ال سي دي

اگر نگران طول عمر تلويزيون هستيد و نمي دانيد تلويزيون پلاسما بخريد يا تلويزيون ال سي دي ،ادامه مطلب كه درباره مقايسه عمر تلويزيون ال سي دي و پلاسما ست را بخوانيد در مقالات پيشين در مورد تلويزيون ها مخصوصاً تلويزيون هاي ال سي دي صحبت كرده ايم. در اين مقاله قصد داريم عمر پنل اين دو تلويزيون را با يك ديگر مقايسه كنيم و ببينيم كدام يك عمر بيشتري دارد.

پنل تلويزيون هاي پلاسما از سايز 42 تا 65 اينچ توليد مي شوند و مصرف برق بيشتري نسبت به تلويزيون هاي ال سي دي و ال اي دي دارند. البته مصرف برق تلويزيون هاي جديد پلاسما نسبت به مدل هاي قبل آن كمتر شده است. عمق رنگ مشكي در تلويزيون پلاسما Plasma بيشتر از تلويزيون ال سي دي  و اغلب LED ها است. روشنايي تلويزيون هاي LCD و LED نسبت به تلويزيون هاي پلاسما بيشتر است و بسياري از كاربران، رنگ هاي تلويزيون هاي  LCD وLED را بيشتر مي پسندند.

با وجود تمامي ويژگي هاي مثبت و منفي تلويزيون هاي پلاسما، تلويزيون هاي LCD و LED به دليل طراحي زيبا تري كه دارند، رايج تر بوده و از محبوبيت بيشتري برخورداند. عده اي اعتقاد دارند كه عمر پنل  تلويزيون هاي پلاسما كوتاه است و خريد آنها مقرون به صرفه نيست. آيا اين نظريه صحيح است و واقعاً عمر پنل تلويزيون هاي پلاسما از تلويزيون هاي LCD كمتر است؟

بيان اين مسئله كه تلويزيون پلاسما يا تلويزيون LCD وLED چند سال عمر مي كنند صحيح نيست. در واقع روشنايي يا Brightness تلويزيون ها پس از كاركرد زياد، كاهش مي يابد. بنابراين عمر تلويزيون پس از مدت اعلام شده، به پايان نمي رسد بلكه روشنايي تصوير آن كاهش مي يابد. از اين پس منظور از عمر تلويزيون، مدت زماني است كه پس از آن روشنايي تصوير به نصف ميزان اوليه مي رسد.

شركت هاي توليد كننده اين نوع تلويزيون ها عمر آنها را بيشتر از حد معمول اعلام مي كنند. ولي در واقعيت عمر اين تلويزيون ها با هم متفاوت است. عمر تلويزيون هاي LCD با توجه به كيفيت پنل آنها بين 30,000 تا 60,000 ساعت است. يعني اگر روزانه 6 ساعت از اين تلويزيون ها استفاده كنيد، پس از 28 سال، روشنايي تصوير تلويزيون شما، نصف روشنايي اوليه خواهد بود.

اين در حالي است كه روشنايي تصوير تلويزيون هاي پلاسما پس از 20,000 تا 30,000 ساعت به نصف روشنايي اوليه مي رسد. يعني اگر به طور متوسط 6 ساعت از تلويزيون خود استفاده كنيد پس از 14 سال روشنايي تلويزبون شما به نصف ميزان اوليه مي رسد. البته توجه كنيد كه عمر تلويزيون هاي پلاسماي جديد كمي بيشتر شده است. به طوريكه ايكس ويژن ادعا مي كند، تلويزيون هاي پلاسماي اين برند، 100,000 ساعت عمر مي كند.تعمير تلويزيون هاي پلاسما و ال سي دي پاناسونيك در منزل و محل شما با قطعات فابريك و اصلي با ضمانت سه ماهه.

 


برچسب: دلايلي كه باعث شكستن پنل LCD مي شود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۶:۰۷ توسط:سيد مهدي رضوي موضوع:

آموزش تعميرات تلويزيون

آموزش تعميرات تلويزيون

در آموزش تعميرات تلويزيون مي بينيم كه از عنصري به نام اپتو كپلر به منظور كنترل جريان ويا فرمان استند باي و يا روشن نمودن دستگاه استفاده مي شود كه معمولا سختمان داخلي ساده اي مركب از يك گيرنده و فرستنده نوري و عايق از هم دارند.

در آموزش تعميرات تلويزيون به مدار فرمان استند باي و يا فرمان روشن نيز توجه نموده  و نقشه را بررسي مي كنيم تا مشخص شود كه اين فرمان ها از كدام پايه  اي سي ميكرو صادر مي شود و در آموزش تعميرات تلويزيون مي آموزيم كه به خازن هاي صافي توجه شود كه از نظر شكل ظاهري اش باد كرده و يا تركيده نباشد  و حتما گاهي مجبور مي شويم كه خازن را از مدار خارج نموده تا ميزان ظرفيت آن را كنترل نماييم و در آموزش تعميرات تلويزيون اين نكته يادآور مي شود كه الكتروليت داخلي اين گونه خازن ها به مرور زمان خشك مي شوند و تغيير ظرفيت مي دهند.

 پس در تلويزيون هاي قديمي تر كنترل ظرفيت آنها لازم مي باشد و در آموزش تعميرات تلويزيون خواهيم آموخت  در مواقعي كه از اين خازن ها به عنوان كوپلاژ استفاده مي شود و داغ شده زودتر خراب مي شوند و در اين گونه موارد بهتر است به درجه كار خازن نيز توجه شود  و از خازن هاي مناسب مدار استفاده شود در آموزش تعميرات تلويزيون نكته لازم به ذكر اين مي باشد كه تا كاملا شاسي را تميز نكرده ايم تلويزيون را روشن نكنيم.

نكته بعدي كه در آموزش تعميرات موبايل مورد بررسي قرار مي دهيم اين است كه در تغذيه هاي سوييچ مد از ديود هاي فركانسي استفاده مي شود  كه از نظر تست همانند ديود هاي معمولي تست مي شوند ولي براي يكسو سازي فركانس بالا كاربرد دارند در صورتي كه از ديود هاي معمولي استفاده شود به علت ظرفيت خازني زياد ما بين نيمه هادي ها زود داغ مي شوند و سريعا مي سوزند.

آموزش تعميرات تلويزيون ها در قسمتي ديگر شامل عيب يابي افقي و يا هر يز نتال مي شود كه عيب هاي به وجود آمده در اين قسمت از آموزش تعميرات تلويزيون ها  را مي توان در اين سر فصل ها خلاصه نمود شامل قطع نور فيوز زدن مات شدن تصوير  در حالي كه صداي تلويزيون پخش مي شود  و يا ايجاد خطوط بلنك روي تصوير تلويزيون و يا روي راستر و باز در حالي كه صداي تلويزيون قابل پخش مي باشد و صدا مشكلي ندارد و هم چنين ايجاد خط نور عمودي روي صفحه تلويزيون  و نويز دار شدن تصوير صفحه تلويزيون  و يا كم شدن عرض تصوير در سمت راست كه همه در اين قسمت از آموزش تعميرات تلويزيون ها قابل بحث و بررسي مي باشند.

 قسمتي ديگر از مبحث عيب يابي در آموزش تعميرات تلويزيون ها شامل عيب يابي ور تيكال مي باشد كه در آموزش تعميرات تلويزيون ها با انواع عيوب ممكنه در اين طبقه و دسته از عيب يابي آشنا خواهيم شد كه شامل خط نور افقي در تصوير تلويزيون  كمبود ارتفاع تصوير در صفحه نمايش تلويزيون جمع شدن تصوير از بالا و يا پايين صفحه تلويزيون يا پرش تصوير صفحه به سمت بالا و يا پايين صفحه تلويزيون و يا مشاهده خطوط بلنك بالاي تصوير صفحه تلويزيون  و يا نمايش نور صفحه  به صورت هاله اي حدودا وسط صفحه تلويزيون و همچنين روئيت يك خط افقي روي صفحه تلويزيون كه همه اين مبا حث در جايگاه خود در آموزش تعميرات تلويزيون ها مورد بحث و بررسي قرار گرفته وعيب يابي و رفع عيب پيرامون اين مشكلات مطرح شده در آموزش تعميرات تلويزيون مطرح مي شود.

 


برچسب: آموزش تعميرات تلويزيون.تعميرات.تلويزيون.آموزش،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۰:۳۰ توسط:سيد مهدي رضوي موضوع:

باز نشدن فلش در كامپيوتر

رفع مشكل شناسايي نشدن فلش در كامپيوتر  

بعضي مواقع وقتي فلش را به كامپيوتر يا لپ تاپ متصل مي كنيم، دستگاه فلش را شناسايي نمي كند يا به اصطلاح آن را نمي خواند. در اين مواقع معمولا با خطايي مانند USB Device Not Recognized رو به رو مي شويم. ممكن است اولين فكري كه به ذهن مان برسد اين باشد كه فلش را جدا كنيم و دوباره به كامپيوتر وصل كنيم. اما اگر اين كار را هم كرديد و باز هم فلش توسط كامپيوتر شناسايي نشد چه؟ در اين مطلب راه هايي را به شما آموزش مي دهيم كه مشكل نخواندن فلش مموري در كامپيوتر را با استفاده از آن ها برطرف كنيد. با ما همراه باشيد.

راه اول

اجازه دهيد ابتدا روش هايي را كه با صرف زمان كمتر باعث رفع مشكل باز نشدن فلش در كامپيوتر مي شوند را توضيح دهيم. پس براي رفع اين مشكل موارد زير را به ترتيب انجام دهيد:

1. ابتدا وارد منوي Device Manager شويد. براي اين كار ابتدا روي My Computer كليك راست كرده و سپس گزينه Manage را انتخاب كنيد.

2. حال اگر در فيلد Manage for my computer و در قسمت Universal Serial Bus controllers دو قسمت زرد رنگ مشاهده كنيد، به اين معناست كه مشكل نخواندن فلش مموري از كامپيوتر شما است و بايد موارد بعدي را براي رفع آن انجام دهيد.

3. فلش يا دستگاهي كه از طريق پورت USB به كامپيوتر متصل كرده ايد را جدا كنيد.

4. پس از انتخاب قسمت Universal Serial Bus controllers بر روي گزينه Enhanced host controller راست كليك كنيد و آن را Uninstall كنيد.

5. كمي منتظر بمانيد تا ويندوز به طور خودكار درايو Uninstall شده را نصب كند. بعد از آن براي اطمينان مي توانيد مراحل 1 و 2 را دوباره انجام دهيد و اگر قسمت هاي زرد رنگ را مشاهده نكرديد به اين معناست كه مشكل شما حل شده است و مي توانيد فلش خود را به كامپيوتر متصل كنيد.

راه دوم

اگر روش اول مشكل تان را حل نكرد يا اينكه اصلا گزينه Manage for my computer را پيدا نكرديد، مي توانيد از دومين روش براي رفع مشكل شناسايي نشدن فلش در كامپيوتر استفاده كنيد. كافي است مراحل زير را به ترتيب انجام دهيد:

1. فلش يا دستگاه خود را از طريق پورت USB به كامپيوتر متصل كنيد.

2. روي My Computer كليك راست كنيد و گزينه Manage را انتخاب كنيد.

3. روي منوي Storage كليك كنيد تا زيرمنوي آن باز شود و سپس گزينه Disk Management را انتخاب كنيد.

4. در پنجره جديدي كه باز مي شود ليست درايورهاي كامپيوتر شما وجود دارد. اگر فلش شما در اين ليست قرار نداشته باشد به اين معني است كه بايد آن را ريكاوري كنيد. اما اگر فلش تان را در اين ليست مشاهده كرديد ادامه مراحل را انجام دهيد.

5. روي درايو فلش تان راست كليك كنيد و سپس گزينه Change Drive Letter and Path را انتخاب كنيد.

6. در پنجره جديدي كه نمايش داده مي شود گزينه Change را انتخاب كنيد.

7. باز هم پنجره جديدي باز مي شود كه در آن بايد در كشوي منوي سمت راست حرف W را انتخاب كنيد.

8. سپس پيغامي با عنوان Changing The Drive Letter of a Volume Might Cause Programs No Longer To Run نمايش داده مي شود. گزينه Yes را انتخاب كنيد.

9. اگر مراحل را به درستي طي كرده باشيد فلش شما در قسمت My Computer نمايش داده مي شود.

راه سوم

اگر هر دو روش بالا را امتحان كرديد و كماكان كامپيوترتان فلش مموري را شناسايي نمي كند، مي توانيد از راه سوم رفع مشكل نخواندن فلش مموري در كامپيوتر استفاده كنيد. ابتدا شما بايد از سالم بودن فلش مموري و درگاه USB اطمينان حاصل كنيد. اگر از فلش يا پورت USB كامپيوترتان زياد استفاده مي كنيد ممكن است اتصال بين فلش و كامپيوتر به دليل فاصله داشتن خارهاي USB و پورت كامپيوتر برقرار نشود. براي رفع اين مشكل به سادگي مي توانيد يك تكه كاغذ را زير پورت USB قرار دهيد و سپس فلش را وارد كنيد تا فاصله هاي ايجاد شده پر شود و فلش محكم سر جاي خود قرار بگيرد.

راه چهارم

چهارمين روش براي رفع مشكل شناسايي نشدن فلش در كامپيوتر، جدا كردن كامپيوتر از منبع برق است. با انجام اين كار Motherboard ريبوت مي شود و وقتي كامپيوتر را دوباره روشن مي كنيد درايوهاي USB نيز از نو اجرا مي شوند. توجه داشته باشيد كه براي اينكه Motherboard كامپيوترتان ريبوت شود، خاموش كردن كامپيوتر به تنهايي كافي نيست، بلكه بايد آن را از منبع برق نيز جدا كنيد. اگر از PC استفاده مي كنيد مي توانيد پس از خاموش كردن دستگاه، آن را از پريز برق جدا كنيد. و اگر از لپ تاپ استفاده مي كنيد بعد از خاموش كردن لپ تاپ تان، شارژر را جدا كرده و باتري را هم دربياوريد.

راه پنجم

پنجمين راهي كه براي رفع مشكل باز نشدن فلش در كامپيوتر مي توانيم به شما پيشنهاد دهيم اين است كه درايورهاي USB را دوباره نصب كنيد. اگر از روش هاي بالا جواب نگرفته باشيد به احتمال زياد مشكل از همين درايورها است كه با انجام قدم به قدم مراحل زير حل خواهد شد:

1. روي منوي استارت كليك كنيد. در قسمت جستجو عبارت Device Manager را تايپ كنيد. 

2. حال گزينه Universal Serial Bus controllers ظاهر مي شود. آن را انتخاب كنيد. سپس روي درايورهايي كه زير آن نمايش داده مي شود كليك راست كرده و تمامي آن ها را Uninstall كنيد.

3. بعد از اين كار كامپيوتر خود را ري استارت كنيد.

4. بعد از ري استارت كردن كامپيوتر به طور خودكار درايورهاي USB را دوباره نصب مي كند.

راه ششم

اگر هيچ كدام از روش هاي بالا باعث رفع مشكل شناسايي نشدن فلش در كامپيوتر شما نشد، مي توانيد ويندوز خود را آپديت كنيد. با آپديت كردن ويندوز آخرين آپديت درايورهاي هارد نيز به طور خودكار روي كامپيوتر نصب مي شوند. براي آپديت ويندوز خود مراحل زير را به ترتيب انجام دهيد: (توجه كنيد كه اگر ويندوز شما نسخه اورجينال و اصلي نمي باشد نبايد آن را آپديت كنيد چرا كه ممكن است ويندوزتان به كلي از كار بيفتد.)

1. كامپيوتر خود را به اينترنت وصل كنيد. (از ميزان حجم اينترنت كافي براي دريافت آپديت ويندوز مطمئن شويد)

2. روي منوي استارت كنيد. در قسمت جستجو عبارت Widows Update را تايپ كنيد. گزينه اي با همين نام نمايش داده مي شود. آن را انتخاب كنيد.

3. در پنجره جديد روي گزينه Check for Update كليك كنيد. كامپيوتر شروع به اسكن مي كند و پس از آن وقتي گزينه Review optional update ظاهر شد آن را انتخاب كنيد.

4. در مرحله بعد گزينه Install Updates را انتخاب كرده و در پنجره اي كه باز مي شود I Accept را انتخاب كنيد تا كامپيوتر شروع به دريافت و نصب آپديت ويندوز كند.

5. بعد از اتمام مراحل نصب كامپيوتر را ري استارت كنيد.

 منبع: تعميرات كامپيوتر

 


برچسب: باز نشدن فلش در كامپيوتر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۶:۴۷ توسط:سيد مهدي رضوي موضوع:

باز نشدن فلش در كامپيوتر

رفع مشكل شناسايي نشدن فلش در كامپيوتر  

بعضي مواقع وقتي فلش را به كامپيوتر يا لپ تاپ متصل مي كنيم، دستگاه فلش را شناسايي نمي كند يا به اصطلاح آن را نمي خواند. در اين مواقع معمولا با خطايي مانند USB Device Not Recognized رو به رو مي شويم. ممكن است اولين فكري كه به ذهن مان برسد اين باشد كه فلش را جدا كنيم و دوباره به كامپيوتر وصل كنيم. اما اگر اين كار را هم كرديد و باز هم فلش توسط كامپيوتر شناسايي نشد چه؟ در اين مطلب راه هايي را به شما آموزش مي دهيم كه مشكل نخواندن فلش مموري در كامپيوتر را با استفاده از آن ها برطرف كنيد. با ما همراه باشيد.

راه اول

اجازه دهيد ابتدا روش هايي را كه با صرف زمان كمتر باعث رفع مشكل باز نشدن فلش در كامپيوتر مي شوند را توضيح دهيم. پس براي رفع اين مشكل موارد زير را به ترتيب انجام دهيد:

1. ابتدا وارد منوي Device Manager شويد. براي اين كار ابتدا روي My Computer كليك راست كرده و سپس گزينه Manage را انتخاب كنيد.

2. حال اگر در فيلد Manage for my computer و در قسمت Universal Serial Bus controllers دو قسمت زرد رنگ مشاهده كنيد، به اين معناست كه مشكل نخواندن فلش مموري از كامپيوتر شما است و بايد موارد بعدي را براي رفع آن انجام دهيد.

3. فلش يا دستگاهي كه از طريق پورت USB به كامپيوتر متصل كرده ايد را جدا كنيد.

4. پس از انتخاب قسمت Universal Serial Bus controllers بر روي گزينه Enhanced host controller راست كليك كنيد و آن را Uninstall كنيد.

5. كمي منتظر بمانيد تا ويندوز به طور خودكار درايو Uninstall شده را نصب كند. بعد از آن براي اطمينان مي توانيد مراحل 1 و 2 را دوباره انجام دهيد و اگر قسمت هاي زرد رنگ را مشاهده نكرديد به اين معناست كه مشكل شما حل شده است و مي توانيد فلش خود را به كامپيوتر متصل كنيد.

راه دوم

اگر روش اول مشكل تان را حل نكرد يا اينكه اصلا گزينه Manage for my computer را پيدا نكرديد، مي توانيد از دومين روش براي رفع مشكل شناسايي نشدن فلش در كامپيوتر استفاده كنيد. كافي است مراحل زير را به ترتيب انجام دهيد:

1. فلش يا دستگاه خود را از طريق پورت USB به كامپيوتر متصل كنيد.

2. روي My Computer كليك راست كنيد و گزينه Manage را انتخاب كنيد.

3. روي منوي Storage كليك كنيد تا زيرمنوي آن باز شود و سپس گزينه Disk Management را انتخاب كنيد.

4. در پنجره جديدي كه باز مي شود ليست درايورهاي كامپيوتر شما وجود دارد. اگر فلش شما در اين ليست قرار نداشته باشد به اين معني است كه بايد آن را ريكاوري كنيد. اما اگر فلش تان را در اين ليست مشاهده كرديد ادامه مراحل را انجام دهيد.

5. روي درايو فلش تان راست كليك كنيد و سپس گزينه Change Drive Letter and Path را انتخاب كنيد.

6. در پنجره جديدي كه نمايش داده مي شود گزينه Change را انتخاب كنيد.

7. باز هم پنجره جديدي باز مي شود كه در آن بايد در كشوي منوي سمت راست حرف W را انتخاب كنيد.

8. سپس پيغامي با عنوان Changing The Drive Letter of a Volume Might Cause Programs No Longer To Run نمايش داده مي شود. گزينه Yes را انتخاب كنيد.

9. اگر مراحل را به درستي طي كرده باشيد فلش شما در قسمت My Computer نمايش داده مي شود.

راه سوم

اگر هر دو روش بالا را امتحان كرديد و كماكان كامپيوترتان فلش مموري را شناسايي نمي كند، مي توانيد از راه سوم رفع مشكل نخواندن فلش مموري در كامپيوتر استفاده كنيد. ابتدا شما بايد از سالم بودن فلش مموري و درگاه USB اطمينان حاصل كنيد. اگر از فلش يا پورت USB كامپيوترتان زياد استفاده مي كنيد ممكن است اتصال بين فلش و كامپيوتر به دليل فاصله داشتن خارهاي USB و پورت كامپيوتر برقرار نشود. براي رفع اين مشكل به سادگي مي توانيد يك تكه كاغذ را زير پورت USB قرار دهيد و سپس فلش را وارد كنيد تا فاصله هاي ايجاد شده پر شود و فلش محكم سر جاي خود قرار بگيرد.

راه چهارم

چهارمين روش براي رفع مشكل شناسايي نشدن فلش در كامپيوتر، جدا كردن كامپيوتر از منبع برق است. با انجام اين كار Motherboard ريبوت مي شود و وقتي كامپيوتر را دوباره روشن مي كنيد درايوهاي USB نيز از نو اجرا مي شوند. توجه داشته باشيد كه براي اينكه Motherboard كامپيوترتان ريبوت شود، خاموش كردن كامپيوتر به تنهايي كافي نيست، بلكه بايد آن را از منبع برق نيز جدا كنيد. اگر از PC استفاده مي كنيد مي توانيد پس از خاموش كردن دستگاه، آن را از پريز برق جدا كنيد. و اگر از لپ تاپ استفاده مي كنيد بعد از خاموش كردن لپ تاپ تان، شارژر را جدا كرده و باتري را هم دربياوريد.

راه پنجم

پنجمين راهي كه براي رفع مشكل باز نشدن فلش در كامپيوتر مي توانيم به شما پيشنهاد دهيم اين است كه درايورهاي USB را دوباره نصب كنيد. اگر از روش هاي بالا جواب نگرفته باشيد به احتمال زياد مشكل از همين درايورها است كه با انجام قدم به قدم مراحل زير حل خواهد شد:

1. روي منوي استارت كليك كنيد. در قسمت جستجو عبارت Device Manager را تايپ كنيد. 

2. حال گزينه Universal Serial Bus controllers ظاهر مي شود. آن را انتخاب كنيد. سپس روي درايورهايي كه زير آن نمايش داده مي شود كليك راست كرده و تمامي آن ها را Uninstall كنيد.

3. بعد از اين كار كامپيوتر خود را ري استارت كنيد.

4. بعد از ري استارت كردن كامپيوتر به طور خودكار درايورهاي USB را دوباره نصب مي كند.

راه ششم

اگر هيچ كدام از روش هاي بالا باعث رفع مشكل شناسايي نشدن فلش در كامپيوتر شما نشد، مي توانيد ويندوز خود را آپديت كنيد. با آپديت كردن ويندوز آخرين آپديت درايورهاي هارد نيز به طور خودكار روي كامپيوتر نصب مي شوند. براي آپديت ويندوز خود مراحل زير را به ترتيب انجام دهيد: (توجه كنيد كه اگر ويندوز شما نسخه اورجينال و اصلي نمي باشد نبايد آن را آپديت كنيد چرا كه ممكن است ويندوزتان به كلي از كار بيفتد.)

1. كامپيوتر خود را به اينترنت وصل كنيد. (از ميزان حجم اينترنت كافي براي دريافت آپديت ويندوز مطمئن شويد)

2. روي منوي استارت كنيد. در قسمت جستجو عبارت Widows Update را تايپ كنيد. گزينه اي با همين نام نمايش داده مي شود. آن را انتخاب كنيد.

3. در پنجره جديد روي گزينه Check for Update كليك كنيد. كامپيوتر شروع به اسكن مي كند و پس از آن وقتي گزينه Review optional update ظاهر شد آن را انتخاب كنيد.

4. در مرحله بعد گزينه Install Updates را انتخاب كرده و در پنجره اي كه باز مي شود I Accept را انتخاب كنيد تا كامپيوتر شروع به دريافت و نصب آپديت ويندوز كند.

5. بعد از اتمام مراحل نصب كامپيوتر را ري استارت كنيد.

 منبع: تعميرات كامپيوتر

 


برچسب: باز نشدن فلش در كامپيوتر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۶:۳۴ توسط:سيد مهدي رضوي موضوع: